Pages

Tuesday, November 1, 2016

KEJAYAN MOZAC DI BULAN OKTOBER

1. KARNIVAL PENDIDIKAN KERJAYA SBP PERINGKAT KEBANGSAAN


        MOZAC telah menghantar wakil untuk pertandingan inovasi kerjaya sempena karnival pendidikan kerjaya peringkat kebangsaan di Sekolah Menengah Sains Perempuan Seremban (SGS) pd 25-27 Oktober.

Keputusan : Piala Gangsa

Tahniah!







2. PERTANDINGAN ESEI ANTARABANGSA ASIS 2016 (BAHAGIAN MENENGAH RENDAH) ASIS INTERNATIONAL ESSAY WRITTING COMPETITION 2016 (JUNIOR SECTION)

Penganjur: SM Sains Alam Shah (ASIS)
Kerjasama: Birdlife International, Cambridge UK
Para pemenang:
1. Ong Ee-Tienne (SMK Convent Ipoh)
2. Pravena Devi Jayabalan (SMK King George V, Seremban)
3. Hanan Widad binti Hassan Al-Fahmi (SBP Integrasi Gombak)
4. Darlene Kawilarang (Sekolah Lentara, Jakarta)
5. Vidhya Vaishnavi Suppiah (Unity Secondary School, Singapore)
6. Muhammad Haiqal Raziman (SMK Damansara Utama)
7. Mikhail Kaysan Leksmana (Home Education, Jakarta)
8.Sneha Thiagarajan (SMK Ibrahim, Sungai Petani)
9. Diphta Desigan (Unity Secondary School, Singapore)
10. Auni Fasihah binti Mohamad (SM Sains Muzaffar Syah, Melaka )
Sijil Penyertaan:
11. Kanitvipa Wattanasan (Heathfield International School Bangkok)
12. Phiriyanka Ganeson (SMK Taman Desa 2, Rawang)
13. Boonyanaree Wattanasan (Heathfield International School Bangkok)
14. Ninya Khabush (Heathfield International School Bangkok)






3. PERTANDINGAN YOUNG INNOVATE

MOZAC menghantar 4 pasukan ke
*PERTANDINGAN YOUNG INNOVATE* dimana pelajar pelajar sekolah menengah sekitar Melaka.menggunakan *Arduino* mencipta dan menginovasi projek mengikut tema yang diberikan.
Butiran pertandingan seperti berikut:
Tarikh : *23 Oktober 2016*
Hari : *Ahad*
Masa : *8.30 am - 5.00 p.m*
Venue: *Fakulti Kejuruteraan Elektrik (FKE) & Fakulti Kejuruteraan Elektronik dan Komputer (FKEKK) Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM)*
Penyertaan 62 kumpulan dari 14 sekolah.
Keputusan: 3 gold, 1 bronze dan 1 special.award. Pasukan Security T akan ke peringkat kebangsaan.Tahniah






No comments: