Pages

Thursday, November 29, 2007

Malaysian-Japan Secondary school student Friendship Program

Seramai 8 orang pelajar Mozac beserta guru Cik Boey akan melakukan lawatan ke negara Jepun pada 6 hingga 16 Dis 2007 .Bersama mereka adalah pelajar-pelajar dari SAS, SBPI Kuantan, SMK Methodist Sultan Ibrahim JB .Antara tujuan lawatan adalah untuk memberi peluang pelajar merasai pengalaman sebenar cara hidup dan budaya remaja jepun, dan memperluaskan pengetahuan dan pemahaman mereka tentang dunia luar. Ini juga diharapkan akan membuka jalan kepada hubungan lebih akrab dan kerjasama antara sekolah di Malaysia dan di Jepun .
Antara pengisian lawatan adalah Homestay, lawatan ,persembahan kebudayaan ,sehari disekolah Jepun, mengalami pengalaman sebenar salji , gunung dan tempat-tempat bersejarah di sana. Antara tempat yang akan dilawati adalah Fukuoka, Sadowara,Miyazaki, Ebino Highland, Nagasaki dan tempat-tempat lain.
Pelajar Mozac yang terlibat adalah Muhamad Rafeeq(T3) ,Danie Aswad (T3),Mohamad Azim(T3),Noor Fahirah(T3),Suhaylah dan pelajar-pelajar tingkatan 2 , Muhd Hanif, Nur Aiza Ira dan Ilyani.

No comments: